Strana 1
Strana 2
Strana 3
Strana 4
Strana 5
Strana 6
Strana 7
Strana 8
Strana 9
Strana 10
Strana 11
Strana 12
Strana 13
Strana 14
Strana 15
Strana 16
Strana 17
Strana 18
Strana 19
Strana 20
Strana 21
Strana 22
Strana 23
Strana 24
Strana 25
Strana 26
Strana 27
Strana 28
Strana 29
Strana 30
Strana 31
Strana 32
Strana 33
Strana 34
Strana 35
Strana 36
Strana 37
Strana 38
Strana 39
Strana 40
Strana 41
Strana 42
Strana 43
Strana 44
Strana 45
Strana 46
Strana 47
Strana 48

Strana 37


iným náboženstvám. Myslel si, že je to solidárne a dobré, že je to prejav lásky k blížnemu a zároveň že sa dosiahne i to, o čo usilujú slobodomurári: vyjsť všetkým v ústrety. Tým sa stalo, že boli stratené veľké milosti.

Opatrnosť v posudzovaní

      Exorcista: V mene. . . !
     Belzebub: Sú ľudia, ktorí konajú bona fide, ktorí si myslia, že všetky reformy sú od pápeža, a nie je im známe, že pápež má dvojníka. Prirodzene nevedia, že prijímať na ruku je hriech. Oni nevedia, čo je napísané v tejto knihe, čo hovoria omilostení. Preto prijímanie na ruku nie je pre nich veľký hriech. Nemôžu jednoducho za to, čo robí kňaz. Sú i prípady, (v kostoloch, kde sa prijíma na ruku) ktorí chcú prijať do úst, sú diskriminovaní. I v tom prípade nie je veľký hriech. Celá vec je individuálna a môžu ich posúdiť len TÍ HORE. V žiadnom prípade nesmie nikto tvrdiť, že ten, kto prijíma na ruku, príde do pekla: Konajú v poslušnosti a myslia si, že to tak nariadil pápež. Oni nemajú ani tušenia o pápežovom dvojníkovi a neverných kardináloch. Konajú z poslušnosti. Niečo iného je u ľudí, ktorí majú k dispozícii správy od omilostených duší a kňazov, takže si môžu vytvoriť správny názor, iste za pomoci TÝCH HORE. Ak taký človek alebo ľudia povedia, že im je jedno, ako budú prijímať, potom prirodzene spáchali hriech. I tu je nevyhnutné posudzovať individuálne.
     To isté platí i o našej Tridentskej omši. Omša je posudzovaná od TÝCH HORE ako pravá omša. Nie je správne, keď sa povie: ak nie je možné slúžiť omšu tridentskú, potom sa nebude slúžiť žiadna urobte si omšu doma sami pre seba. Taký pastier, nie je dobrý pastier, lebo ako sme už povedali - znamená novú veľkú stratu milostí, ale, ak je slávená v plnej viere a z poslušnosti ku biskupovi, prináša tiež mnoho milostí, aj i keď nie milostiplnej ako omša tridentská. Ak zostanú ľudia doma, otvoria si misál a myslia si, že sú lepší ako tí, ktorí išli na novú omšu, potom sa hrubo mýlia. Sú kresťania tradicionalisti, ktorí sa vyvyšujú nad modernistami. To si TÍ HORE neželajú. To nie je chápanie TÝCH HORE. Je to farizejstvo, ktoré je neprístojné. ONA odkazuje, že je mnoho domýšľavých tradicionalistov. Ale my už nechceme hovoriť.

Tradicionalisti

      Exorcista: Hovor v mene Najsvätejšej Panny!
   Belzebub: Je mnoho tradicionalistov, kňazov i laikov, ktorí majú sebavedomie a stávajú sa farizejmi. Hovoria napr.: "My sme dobrí, praví, lepší ako tí ostatní) my prídeme do neba." Veľmi sa podobajú sektárom, u ktorých také myšlienky sú bežné. TI HORE to nemajú radi, nemilujú samoľúbosť. Keď sme v tejto knihe hovorili o omši a Cirkvi a zvlášť o tridentskej omši, potom to nebolo mienené tak, aby boli vyzdvihovaní tradicionalisti proti modern istom ako jediní správni, dobrí a kompetentní. To táto kniha na mysli nemá. Boli v nej iba pranierované omyly súčasnej Cirkvi, ako sme ich aj dnes svedkami. Na doplnenie ešte poznamenávame: Je ťažkým omylom, ak kňaz povie: "Zostaňte radšej doma, než by ste sa zúčastnili na takej omši. Aj v tom krajnom prípade, keď kňaz neverí konsekračným slovám, vyslovuje ich nesprávne a nemá úmysel premeniť a keď teda Hostie premenené nie sú, môžu sa ľudia v kostole modliť, modliť a zasa modliť. I'..udia sú pripravení o plnosť Kristových milostí, ale nejaké milosti zostávajú. Ak dobrý kresťan, kresťan hlboko veriaci má úmysel a túžbu prijať Krista, pri svätej omši a modliť a ísť na sväté prijímanie, potom je NEBU príjemné. Taký človek nikdy nepovie: kňaz nesprávne slúži, nedostanem žiadnu milosť. Určité milosti dostanú.
       Exorcista: Spĺňajú títo ľudia nedeľnú povinnosť?
     Belzebub: Ak majú ľudia možnosť zúčastniť sa na tridentskej omši, potom je to NEBU


<<predchádzajúca strana                         ďalšia strana>>