Strana
37
iným náboženstvám.
Myslel si, že je to solidárne a dobré, že je to prejav
lásky k blížnemu a zároveň
že sa dosiahne i to, o čo usilujú slobodomurári: vyjsť
všetkým v ústrety. Tým sa stalo, že boli
stratené veľké milosti.
Opatrnosť
v posudzovaní
Exorcista: V mene. . . !
Belzebub:
Sú ľudia, ktorí konajú bona fide, ktorí si
myslia, že všetky reformy sú od pápeža, a nie je im
známe, že pápež má dvojníka. Prirodzene
nevedia, že prijímať na ruku je hriech. Oni nevedia, čo je
napísané v tejto knihe, čo hovoria omilostení.
Preto prijímanie na ruku nie je pre nich veľký hriech.
Nemôžu jednoducho za to, čo robí kňaz. Sú i
prípady, (v kostoloch, kde sa prijíma na ruku)
ktorí chcú prijať do úst, sú diskriminovaní. I v tom
prípade nie je veľký hriech. Celá vec je
individuálna a môžu ich posúdiť len TÍ HORE.
V žiadnom prípade nesmie nikto tvrdiť, že ten, kto
prijíma na ruku, príde do pekla: Konajú v
poslušnosti a myslia si, že to tak nariadil pápež. Oni
nemajú ani tušenia o pápežovom dvojníkovi a
neverných kardináloch. Konajú z poslušnosti. Niečo
iného je u ľudí, ktorí majú k
dispozícii správy od omilostených duší a
kňazov, takže si môžu vytvoriť správny názor, iste
za pomoci TÝCH HORE. Ak taký človek alebo ľudia povedia,
že im je jedno, ako budú prijímať, potom prirodzene
spáchali hriech. I tu je nevyhnutné posudzovať
individuálne.
To isté platí i o našej
Tridentskej omši. Omša je posudzovaná od TÝCH HORE ako
pravá omša. Nie je správne, keď sa povie: ak nie je
možné slúžiť omšu tridentskú, potom sa nebude
slúžiť žiadna urobte si omšu doma sami pre seba. Taký
pastier, nie je dobrý pastier, lebo ako sme už povedali -
znamená novú veľkú stratu milostí, ale, ak
je slávená v plnej viere a z poslušnosti ku biskupovi,
prináša tiež mnoho milostí, aj i keď nie milostiplnej ako
omša tridentská. Ak zostanú ľudia doma, otvoria si
misál a myslia si, že sú lepší ako tí,
ktorí išli na novú omšu, potom sa hrubo mýlia.
Sú kresťania tradicionalisti, ktorí sa vyvyšujú
nad modernistami. To si TÍ HORE neželajú. To nie je
chápanie TÝCH HORE. Je to farizejstvo, ktoré je
neprístojné. ONA odkazuje, že je mnoho
domýšľavých tradicionalistov. Ale my už nechceme hovoriť.
Tradicionalisti
Exorcista: Hovor v mene
Najsvätejšej Panny!
Belzebub: Je
mnoho tradicionalistov, kňazov i laikov, ktorí majú
sebavedomie a stávajú sa farizejmi. Hovoria napr.: "My
sme dobrí, praví, lepší ako tí
ostatní) my prídeme do neba." Veľmi sa podobajú
sektárom, u ktorých také myšlienky sú
bežné. TI HORE to nemajú radi, nemilujú
samoľúbosť. Keď sme v tejto knihe hovorili o omši a Cirkvi a
zvlášť o tridentskej omši, potom to nebolo mienené tak,
aby boli vyzdvihovaní tradicionalisti proti modern istom ako
jediní správni, dobrí a kompetentní. To táto kniha na mysli nemá.
Boli v nej iba pranierované omyly súčasnej Cirkvi, ako
sme ich aj dnes svedkami. Na doplnenie ešte poznamenávame: Je
ťažkým omylom, ak kňaz povie: "Zostaňte radšej doma, než by ste
sa zúčastnili na takej omši. Aj v tom krajnom prípade,
keď kňaz neverí konsekračným slovám, vyslovuje ich
nesprávne a nemá úmysel premeniť a keď teda Hostie
premenené nie sú, môžu sa ľudia v kostole modliť,
modliť a zasa modliť. I'..udia sú pripravení o plnosť
Kristových milostí, ale nejaké milosti
zostávajú. Ak dobrý kresťan, kresťan hlboko
veriaci má úmysel a túžbu prijať Krista, pri
svätej omši a modliť a ísť na sväté
prijímanie, potom je NEBU príjemné. Taký
človek nikdy nepovie: kňaz nesprávne slúži, nedostanem
žiadnu milosť. Určité milosti dostanú.
Exorcista:
Spĺňajú títo ľudia nedeľnú povinnosť?
Belzebub:
Ak majú ľudia možnosť zúčastniť sa na tridentskej omši,
potom je to NEBU
<<predchádzajúca
strana
ďalšia strana>>