Strana 1
Strana 2
Strana 3
Strana 4
Strana 5
Strana 6
Strana 7
Strana 8
Strana 9
Strana 10
Strana 11
Strana 12
Strana 13
Strana 14
Strana 15
Strana 16
Strana 17
Strana 18
Strana 19
Strana 20
Strana 21
Strana 22
Strana 23
Strana 24
Strana 25
Strana 26
Strana 27
Strana 28
Strana 29
Strana 30
Strana 31
Strana 32
Strana 33
Strana 34
Strana 35
Strana 36
Strana 37
Strana 38
Strana 39
Strana 40
Strana 41
Strana 42
Strana 43
Strana 44
Strana 45
Strana 46
Strana 47
Strana 48

Strana 38


veľmi milé. Keď však inú možnosť nemajú, potom sa môžu účast niť na novej omši. Ak majú možnosť účastniť sa na omši, ktorá je slúžená v národnom jazyku, ale obsahuje, neskrátené slová omše tridentskej, potom takej omši musia dať prednosť pred omšou nového ritu: Ale tí, čo to všetko nevedia, a majú dobrý úmysel, potom svoju nedeľnú povinnosť plnia. Ak však vedia, že na vzdialenosť jedného kilometra sa slúži tridentská omša a že táto omša je lepšia, ale povedia si, že je to pn1iš ďaleko, potom máme do činenia s prípadom úplne iným. Ani neviete (hovorí jasným hlasom), ako by sme my bežali, keby sme my mali možnosť podieľať sa na takej milosti! Bežali by sme až na koniec sveta, keby sme vedeli, že . . . (nečitateľný riadok) . . . Omšu TÍ HORE milujú! Museli sme odkryť omyly, pretože mnoho kňazov vec zatemňuje. Je základnou chybou vštepovať ľuďom, že nesmú novú omšu navštevovať, že pochádza od diabla, atď. To by sme vyliali vaničku i s dieťaťom. Je to opačný extrém. Kto má lásku k blížnym, chráni sa takých myšlienok. Modernisti, ktorí milujú blížneho sú oveľa lepší ako tradicionalisti, ktorí sa nad blížnym vyvyšujú. To sme pre úplnosť museli dodať. .. a to všetko, čo sme povedali o sviatosti ach a iných veciach. . . zvlášť to, že je mnoho tradicionalistov, ktorí sú farizeji. Rovnakých chýb sa dopúšťajú modernisti, ktorí hádžu do jedného vreca všetkých tradicionalistov, tvrdiac, že to sú fanatici, ktorí bojujú so všetkým a proti všetkému. Ale teraz už naozaj nebudem hovoriť.
     Exorcista: V mene Najsvätejšej Panny Márie... !
     Belzebub: Pravda je, že TÍ TAM HORE milujú všetky svoje deti, aj keď sa dostali do bludu. Keď z poslušnosti, pretože nevedia, čo majú robiť, dbajú na pokyny biskupov a kňazov, potom za to nemôžu. Sú však okolnosti, hrozné okolnosti, kedy s takou blahosklonnosťou nemôžu počítať.

Kňaz a prijímanie z ruky

    Exorcista: Ako je to vlastne s tým prijímaním z ruky u kňazov? V mene Boha Trojjediného!
    Belzebub: Ako to myslíš s prijímaním z ruky u kňazov?    i
    Exorcista: Musí kňaz dávať prijímanie na ruku, keď to ľud požaduje?
   Belzebub: V žiadnom prípade, naozaj v žiadnom prípade! Čo si myslíš, že kňaz je hračkou v rukách svojho ľudu? Môže nariaďovať?    I
   Exorcista: A čo ja, ako kňaz, ktorý vypomáha, musím podávať iba do ruky? Čo mám robiť?
   Belzebub: Potom by si mal. . .
   Exorcista: V mene. . . hovor pravdu a nič len pravdu!
   Belzebub: Mal by si povedať farárovi, u ktorého vypomáhaš: Pán farár, zdá sa mi, že správne je prijímanie do úst, a preto už nemôžem podávať do ruky. Dúfam, že ONA s tým bude súhlasiť. V zásade si povinný podávať do úst, pretože to prináša oveľa viac požehnania a bohabojnosti. Všade je hodne ľudí, ktorí spôsobujú ťažkosti, čo platí i v opačnom prípade.
  Exorcista: V mene Najsvätejšej Trojice... ako to mám robiť s najmenšími čiastočkami Hostie?
  Belzebub: Najlepšie je, keď kňaz po prijímaní si vleje na ruky vodu a potom vodu vypije. Toto je ešte niekde praktizované. Ale teraz už nechcem hovoriť.

Sviatosť krstu a zodpovednosť kmotrov

   Exorcista: V mene... hovor pravdu! Čo si želá Matka Božia? Belzebub: Krst, krst...
   Exorcista: Krst?



<<predchádzajúca strana                         ďalšia strana>>