veľmi milé. Keď však inú možnosť nemajú, potom sa
môžu účast niť na novej omši. Ak majú možnosť
účastniť sa na omši, ktorá je slúžená v
národnom jazyku, ale obsahuje, neskrátené
slová omše tridentskej, potom takej omši musia dať prednosť pred
omšou nového ritu: Ale tí, čo to všetko nevedia, a
majú dobrý úmysel, potom svoju nedeľnú
povinnosť plnia. Ak však vedia, že na vzdialenosť jedného
kilometra sa slúži tridentská omša a že táto omša
je lepšia, ale povedia si, že je to pn1iš ďaleko, potom máme do
činenia s prípadom úplne iným. Ani neviete
(hovorí jasným hlasom), ako by sme my bežali, keby sme my
mali možnosť podieľať sa na takej milosti! Bežali by sme až na koniec
sveta, keby sme vedeli, že . . . (nečitateľný riadok) . . . Omšu
TÍ HORE milujú! Museli sme odkryť omyly, pretože mnoho kňazov vec
zatemňuje. Je základnou chybou vštepovať ľuďom, že
nesmú novú omšu navštevovať, že pochádza od
diabla, atď. To by sme vyliali vaničku i s dieťaťom. Je to
opačný extrém. Kto má lásku k
blížnym, chráni sa takých myšlienok. Modernisti,
ktorí milujú blížneho sú oveľa lepší
ako tradicionalisti, ktorí sa nad blížnym
vyvyšujú. To sme pre úplnosť museli dodať. .. a to
všetko, čo sme povedali o sviatosti ach a iných veciach. . .
zvlášť to, že je mnoho tradicionalistov, ktorí sú
farizeji. Rovnakých chýb sa dopúšťajú
modernisti, ktorí hádžu do jedného vreca
všetkých tradicionalistov, tvrdiac, že to sú fanatici,
ktorí bojujú so všetkým a proti všetkému.
Ale teraz už naozaj nebudem hovoriť.
Exorcista:
V mene Najsvätejšej Panny Márie... !
Belzebub:
Pravda je, že TÍ TAM HORE milujú všetky svoje deti, aj
keď sa dostali do bludu. Keď z poslušnosti, pretože nevedia, čo
majú robiť, dbajú na pokyny biskupov a kňazov, potom za
to nemôžu. Sú však okolnosti, hrozné okolnosti,
kedy s takou blahosklonnosťou nemôžu počítať.
Kňaz
a prijímanie z ruky
Exorcista: Ako je to vlastne s
tým prijímaním z ruky u kňazov? V mene Boha
Trojjediného!
Belzebub:
Ako to myslíš s prijímaním z ruky u
kňazov? i
Exorcista:
Musí kňaz dávať prijímanie na ruku, keď to ľud
požaduje?
Belzebub: V
žiadnom prípade, naozaj v žiadnom prípade! Čo si
myslíš, že kňaz je hračkou v rukách svojho ľudu?
Môže nariaďovať? I
Exorcista: A čo
ja, ako kňaz, ktorý vypomáha, musím podávať
iba do ruky? Čo mám robiť?
Belzebub: Potom
by si mal. . .
Exorcista: V
mene. . . hovor pravdu a nič len pravdu!
Belzebub: Mal by
si povedať farárovi, u ktorého vypomáhaš:
Pán farár, zdá sa mi, že správne je
prijímanie do úst, a preto už nemôžem
podávať do ruky. Dúfam, že ONA s tým bude
súhlasiť. V zásade si povinný podávať do
úst, pretože to prináša oveľa viac požehnania a
bohabojnosti. Všade je hodne ľudí, ktorí
spôsobujú ťažkosti, čo platí i v opačnom
prípade.
Exorcista: V mene
Najsvätejšej Trojice... ako to mám robiť s
najmenšími čiastočkami Hostie?
Belzebub: Najlepšie
je, keď kňaz po prijímaní si vleje na ruky vodu a potom
vodu vypije. Toto je ešte niekde praktizované. Ale teraz už
nechcem hovoriť.
Sviatosť
krstu a zodpovednosť kmotrov
Exorcista: V mene... hovor pravdu!
Čo si želá Matka Božia? Belzebub: Krst, krst...
Exorcista: Krst?