Strana
43
To pripomíname kňazom celý čas. Až taký kňaz. . .
musí. . . nechceme ďalej hovoriť..., musí taká
ženština ... taká ženština, ak chce kňaza získať, mu
našepkáva: Nemodlite sa breviár, je to strata času,
pretože keď sa modlia breviár, sú menej
vystavovanípokušeniu. My už vieme, čo máme robiť... Keby
každý kňaz bez výnimky sa denne modlil celú hodinu
breviár, tak ako tomu bývalo predtým, mali by sme
nepatrnú moc. Potom by ich padlo veľmi málo. I tí,
ktorí by sa chceli oženiť, by sa vrátili. Stačilo by sa
denne modliť breviár (smeje sa).
Exorcista:
A tie, čo kňaza zvádzajú?
Belzebub:
Tie poväčšine nesú najväčšiu vinu. Vedia predsa, že
ide o katolíckeho kňaza. Nechceme už hovoriť.
Exorcista:
Musíš povedať, čo si Blahoslavená Panna želá!
Belzebub:
Vedia, aké poslanie má kňaz a ako vysoko stojí vo
svojom úrade, preto by si ich nemali všímať. Sú to
ťažké hriechy, veľmi ťažké a tresty za ne nie je
možné len tak odčiniť. Keď sa taký kňaz ožení,
ťažko sa z toho dostane. Len pripomínam: Máte peklo na
zemi, keď si takú ženštinu vezmete.
Exorcista:
Hovor pravdu... !
Belzebub:
Robíme to tak, že najskôr necháme na kňaza
pôsobiť eros tak dlho, až mu nervy zlyhajú a pud sa
rozsype. V tej situácii si kňaz povie: "Všetko bude lepšie, keď
prídu deti" a nenachádza žiadnu zábranu, aby
hrešil ďalej. A tak obaja pokračujú na ceste hriechu, až
padnú bez toho, aby si to uvedomili.
Exorcista:
A musí sa im pomôcť.
Belzebub:
Situácia sa vyvinie tak, že si obaja namýšľajú, že
všetko dosiahnu. Taká pobehlica, prepáčte, taká
ženština, ktorá zvedie kňaza, obyčajne nemá vzťah k
manželstvu. Verte, že nemá žiadne čnosti. Jej maska skoro spadne
a objaví sa pravá tvár. Vidíme len špinu.
.. nechceme hovoriť.
Exorcista:
V mene. . . !
Belzebub:
Niektorý kňaz má trpké skúsenosti a
dostáva sa do hádok. Pretože kňaz študoval
teológiu a nadobudol teda vyššie vzdelanie, nerád sa
púšťa do hádok. V jeho srdci však hlodá červ, ale
nič sa už nedá zmeniť. Niekoľkokrát pociťuje horké
sklamanie. Tu musíme
dodať toto. Všetko duchovné,
všetko vysoké, všetko náboženské a dobré
stojí vysoko nad telesnými pôžitkami! To vám
odkazuje Matka Božia. Telesné pôžitky majú
len krátke trvanie, o to kratšie, ak ide o.. . ach, my nechceme
hovoriť.
Exorcista:
Ak ide o... v mene Ježiša... !
Belzebub:
My myslíme na rozvod a podobné veci. Ak sľubujeme nebo na
zemi, potom iba
klameme ľudí. V skutočnosti je to pre mnohého kňaza
krozný kríž, pretože telesné pôžitky stoja
skutočne hlboko pod pôžitkami duchovnými. Keby kňazi
vedeli, čo strácajú, trhali by si vlasy z hlavy a na
míle by sa od takej ženy vzdialili, aby neprišli do pokušenia.
Milosť Božia je veľká a mocná a ďaleko prevyšuje
telesné pôžitky a všetky druhy roztopašnosti tohto sveta.
Len si spomeňte na proroctvo Venuše z Tannhaunzera. To by bolo lepšie
kázanie ako kázanie hocikto¬rého
dnešného kňaza. Všade cítime hlbokú ľútosť
onoho muža, ktorý sa odobral k tejto Venuši na horu. To
platí ešte dnes, čas na tom nič nezmenil. V nebi čas neplynie,
nepočíta sa, tu je neustála prítomnosť. I keď si
človek myslí, že má právo žiť stále
príjemnejšie a že, keď bude hrešiť, že mu to nebude
započítané za hriech. . . potom vedzte, žc Tí HORE
majú na to celkom iný názor.
Exorcista:
Nie sú teda dve nebá, jedno na zemi a druhé hore?
Belzebub:
Nie, Tí HORE si myslia, že nebo
ako také si človek musí zaslúžiť mnohými
krížmi a odriekaniami. To si musia uvedomiť kňazi i laici. Nebo
a nebeskú blaženosť si zaslúži len ten, kto mal za života
ťažké kríže, kto vzal na seba odriekanie a obete.
Jedine ten si zaslúži nekonečnú blaženosť a krásu,
zatiaľ čo ľudia, ktorí kráčali po zlej ceste, túto
krásu nikdy nepoznajú.