Belzebub:
Krst - rozumiete? ONA to prekvapujúco nariadila. ONA to
nariaďuje celý čas, počas ktorého sa nachádza na
svojich siedmich oblakoch (démon si želá, aby zišla
dolu). Tiež my (ukazuje dolu) sme museli zostať dolu v podzemí.
Exorcista:
Hovor, čo si želá Najblahoslavenejšia Panna Mária, aby si
povedal! Belzebub: Krst sa už nevykonáva správne
mnohými kňazmi. Nedodržiava sa presne krstový obrad.
Často sa vynecháva: Odriekate sa... Nechceme hovoriť svoje meno.
Exorcista: Odriekaš sa diabla a všetkých jeho skutkov?
Belzebub:
To sa už vôbec nehovorí a my sme za to vďační.
Nehovorí sa to a je to pre krstenca tak dôležité!
Dnes je veľa posadnutých len preto, že sviatosť krstu nie je
správne vysluhovaná. Takmer nás to drví.
ONA nás skoro drví... Pri krste začína sa mnoho
vecí. Kto krstenca zastupuje, musí hovoriť: Odriekam sa
atď.. " musia to miesto krstenca hovoriť kmotrovia, a tým niesť
po celý život povinnosť byť ich oporou v ťažkostiach, viesť ich
po správnej ceste, zvlášť, keď z nej zišli. Namiesto toho
si dnes kmotrovia všímajú viac záhla¬vok, či
čipky na ňom sú pravé či žiadne, či pán
farár dal riadne vyzdobiť krstovú kaplnku, či
mákmotra nové šaty a koľko krst stál. Len nemyslia
na zodpovednosť, ktorú na seba berú. Myslia si, že
stačí, keď sa o dieťa budú starať zo stránky
materiálnej. Ale predtým to bývalo iné,
Prirodzene, to neplatí všeobecne, ale faktom je, že si kmotrovia
o svojej zodpovednosti boli vedomí a podľa toho tiež konali,
Niekoľko dní pred krstom, kľačali a modlili sa za dieťa a tiež
niekoľko dní potom. Proste boli si vedomí svojej ťažkej
zodpovednosti. Po celý život sa za svoje krstniatko modlili a
starali sa oň. Jedine tak sa plní kmotrovská povinnosť.
Dbali o to, aby krstenec bol zbožný, sledovali, ako sa
modlí, ktorá modlitba mu prináša dobro,
ktorá ho udrží na dobrej ceste. Dnes je vec celkom
iná, dnes im je všetko jedno, pretože vo väčšine
prípadov sa zo správnej cesty sami odchýlili. Dnes
sa starajú o to, aby krstenec urobil dobrú partiu, našiel
peknú nevestu..., ale viac už vám nechcem hovoriť.
Exorcista:
V mene... !
Belzebub:
Prirodzene ich tiež zaujíma, aké veno nevesta priniesla,
aký sú pekný pár, aké krásne
majú deti. Sú pekne oblečení, dostanú
dobré miesto, to je dnes to najdôležitejšie. Tiež si
želajú, aby ich krstné deti dobre reprezentovali, nie
sú radi, keď chodia v starých šatách. Už o tom
nechceme hovoriť, ničí nás to!
Úplný
rítus pri udeľovaní sviatostí
Exorcista: V mene. . . povedz
nám, či dnešní kňazi chcú, majú, či musia
dodržiavať starý
rítus pri udeľovaní sviatostí. Hovor pravdu a nič
len pravdu!
Belzebub: Mali by plne zachovávať starý
ritus. Nový rítus je skomolenina, ktorá
pochádza od nás a od slobodomurárov, ktorí
majú v rukách kardinálov i s pápežom, čo
prv nebývalo.
Sviatosť pomazania nemocných
Exorcista: Hovor pravdu v
mene...!
Belzebub:
My sme si neželali, aby bolo mazaných olejom všetkých
päť zmyslov, a aby sa modlila príslušná modlitba,
napr.: Všetko, čím si sa prehrešil sluchom, kde sa kladie
dôraz na uši, oči, ústa a nos a tiež na ruky... to si
neželáme, pretože to prináša veľké milosti ťažko
chorým a umierajúcim. Myslíme... , ale my to
nechceme povedať.
Exorcista:
V mene Trojjediného Boha, povedz pravdu!
Belzebub:
Myslíme si, že keď spracujeme kardinálov alebo
tých v Ríme, že sa pomažú lenruky a čelá
olejom nemocných alebo len obyčajným olejom, keď
iný nie je poruke, že sme dosiahli svoje. tím
povrchnejšie sa všetko vykonáva, tým menej milosti
chorý dostáva. ... (nečitateľný
riadok)... ... tiahneme za jeden povraz so
slobodomurármi. TÍ TAM HORE